Adobe Fireworks Bölüm 17 – Nesne Ve Panel Kullanımları
Bir Nesneyi Döndürmek
Bir nesneyi döndürme işlemi için aşağıdaki seçeneklerden biri uygulanabilir.
1-Değiştir>Dönüştür>nümerik dönüştürme seçeneği ile nesne dönüştürme işlemi yapılır ve pencere açılır.Buradan rotate seçeneğini seçerek kaç derece döndürme yapılacaksa ayarlanır.
2-Yada önceki yazılarımızda anlattığımız ölçek aracıyla nesne döndürülebilir
Geçmiş Paneli
Bu panel tuval üzerined nesneler oluştururken ve işlemler yapılırken her adımımızı kaydeder.Düzenle>Geri Al seçimi her yapıldığında geçmiş panelinden bir adım geri gider.Bu panel ile birden fazla işlemi aynı anda geri alabilirsiniz.
Geçmiş paneli Pencere>Geçmiş seçeneği ile açılır.Bu panel açıldığında o ana kadar yapılan bütün işlemleri görebilirsiniz.Bu işlemleri tekrar tekrar yapmamak için işlemi seçip tekrarla butonuna bastığınızda aynı işlem siz butona bastıkça tekrarlanacaktır.Bu adımları başka bir bitmap üzerinde uygulamak istemeniz durumunda pencerede bulunan disket logosuna tıklayarak kayıt işlemi yapabilirsiniz.
İçine Yapıştır İle Maskelemek
Herhangi bir çizimi veya resmi başka bir çizimle maskeleme işlemi için bir maske seçilir.Anlatımı kolaylaştırmak için yıldız maskesi örneği verelim..Daha sonra maskelemek istenilen şekli çizin veya dosya >içe aktar seçeneği ile programa aktarın.Resmi çizdiğiniz maskenin üzerine taşıyın daha sonra CTRL +X veya düzenle >kes ile kesin.Maske olan nesneyi seçin(yıldız nesnesini) ve düzenle >içine yapıştır seçeneğine tıklayın.Bu işlemle çizim yada resim başka bir çizimi maskeler..
Aktif Filtreler Eklemek
Aktif filtreler vektör bitmap veya metin nesnelerine uygulanan efektler veya filtrelerdir.Orijinal nesneye bir değişiklik yaptığınızda aktif filtrelerde buna göre değişir.Misal olarak bir gölgeye sahip düğmeler oluşturabilirsiniz.Daha sonra düğmenin şeklini boyutunu değiştirirseniz filtreler yeni düğmemize tekrar uygulanır. Birden fazla filtre eklemek mümkündür.
Filtreleri eklemek için filtrelenecek nesne seçilir ve özellikler panelinden filtreler alanındaki + butonuna basılarak istenilen filtre eklenir.
Nesneleri Gruplandırmak
Bazen birden çok nesneyi bir birim olarak birleştirmemiz durumunda ortamda çalışma daha kolay olur.Nesneeler gruplandırıldığında beraber hareket eder .Yani tek bir nesneymiş gibi olur.Ölçeklendirme ve dmöndürme işlemleri gruptaki nesnelere aynı anda uygulanır.
Gruplama yapmak için birden fazla nesneyi shift tuşu yardımıyla seçeriz.Daha sonra nesneler seçiliyken CTRL +G tuşuna basılır.nesneyi gruptan atma işlemi için CTRL + Shift +G tuşuna basılır.
Grafik İthal Etmek
Fireworks grafik oluşturmak için zengin bir araç seçeneği sunmaktadır.Fireworks ithal edilebilecek dosya uzantıları şu şekildedir;
png,gif,jpeg,pict,bmp,tiff,ascii metin,rtf metin,PSD,illustrator ve macromedia free hand.
ithal etmek için Dosya > İçe aktar seçeneği kullanılmalıdır.
Tuvali Kırpma
Tuvali kırpmanın en kolay yolu Değiştir>tuval>tuvali kes işlemidir.
0 yorum:
Yorum Gönder